ANATOMIA SPORTU

SZYBKI KONTAKT

572 711 257

CZERNIEWICE

Użyj formularza lub skontaktuj się z nami bezpośrednio.

info@anatomiasportu.pl      |        TEL 572 711 257

Top

Blog

5 SPOSOBÓW NA WYMARZONĄ SYLWETKĘ

Wymarzona sylwetka to pojęcie względne. Nie raz na pewno przyszło Ci do głowy zadać pytanie  jak bardzo łatwym i prostym sposobem osiągnąć, jedni nazywają ją wspaniałą, inni zaś niebanalną, a my nazwiemy ją, WYMARZONĄ sylwetkę. Warto zwrócić uwagę, że każdy z nas określa ją innym mianem, co też warunkuje nasza indywidualna budowa ciała. Niektórzy chcą być ogromni jak młody Arnold Schwarzenegger, inni chcieliby mieć z kolei wysportowane ciało, jak Robert Lewandowski.

Kobiety najczęściej będą walczyły o stracenie wagi, ale znajdziemy również te, które będą chciały na niej przybrać, po to, by “wyhodować” ostatnimi czasy bardzo modne duże i jędrne pośladki. Natomiast panowie by podkreślić swoją męskość, będą kłaść nacisk na szerokie i duże ramiona oraz wybrzmiałą klatkę piersiową.

Świadomość ludzi urosła do tego stopnia, że jesteśmy w stanie realnie stwierdzić, jak wiele pracy trzeba włożyć by to osiągnąć. Wiemy, że za nasz wygląd odpowiedzialnych jest wiele czynników, istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad, bez których kontrola nad sylwetką nie będzie możliwa. Jak zapanować nad swoim ciałem, by uformować je w wybrany przez nas sposób?

Po pierwsze – dieta

To coś, co po powie nam każdy doświadczony sportowiec – i nie tylko! Każda osoba, która utrzymuje wymarzoną sylwetkę, każdy celebryta z ciałem 20-latka – oni wszyscy trzymają się zdrowej, zbilansowanej diety. Nawet najbardziej staranne treningi i tysiące złotych wydanych na suplementy nie pozwolą nam osiągnąć wymarzonych efektów, jeśli nie będziemy pilnować swojej diety. Mówiąc więcej – możemy tylko sobie zaszkodzić. Po co dokładać na siłę większe obciążenie na treningu, skoro tuż po nim zjemy paczkę chipsów, a nie serek wiejski czy banana? Organizm wówczas nie będzie w stanie powstrzymać rozkładających nasze mięśnie procesów katabolicznych. Co z tego, że zrzucimy zbędne kalorie podczas wspomnianego treningu, skoro i tak przekroczymy dzienny bilans, idąc następnie do fast-fooda?

Co ważne, dieta powinna być przystosowana do indywidualnych potrzeb każdego z nas. Kulturysta mający na celu zwiększenie swojej masy, może pozwolić sobie na dużo wyższy bilans kaloryczny od odchudzającej się młodej mamy. Każdy z nas ma szansę na osiągnięcie celu – musimy jednak pamiętać, że nie ma diety uniwersalnej, więc nie dajmy się nabrać na marketingowe chwyty producentów.

Po drugie – regularność

Zarówno w kwestii treningów, jak i planowania diety, niezbędna jest regularność. Nasz zestaw ćwiczeń powinien być oparty o regularny harmonogram – w zależności od wykonywanych aktywności powinniśmy ćwiczyć przynajmniej trzy dni w tygodniu. To samo tyczy się diety. Posiłki powinny być powtarzane o stałych porach i składać się z niezbędnych składników. Zarówno ilość i obecność makroskładników w diecie, jak i bilans kaloryczny zależne są od budowy i rodzaju aktywności.

Po trzecie – suplementacja

Skoro mówimy już o diecie, to nie możemy także zapomnieć o elemencie suplementacji. Odżywki pomogą dostarczyć niezbędnych składników w dużych ilościach. Nie zastąpią jednak dobrze zbilansowanej diety, ponieważ w większości z nich znajdziemy wyizolowane te składniki, które chcemy uzupełnić. Odżywka białkowa, choć dostarczy więcej protein niż kotlet, to nie zawiera w sobie witamin i minerałów – niektóre z nich nie mają w składzie nawet innych makroskładników!

Niewłaściwa suplementacja, chociażby białkiem czy przedtreningówkami może prowadzić również do rozwoju poważnych problemów zdrowotnych. Należą do nich niewydolność narządów, obciążenie nerek i wątroby, a także serca.

Po czwarte – technika

Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika – tak głosi stare porzekadło. I to nie przez przypadek. Nawet najlepiej wyposażona siłownia nie zapewni nam wymarzonych wyników, jeśli ćwiczeń nie wykonujemy poprawnie. Sprawdźmy zatem poprawną technikę ich wykonywania i nie bójmy się pytać o rady bardziej doświadczonych bywalców salki treningowej. Żadnym wstydem jest również wynajęcie trenera personalnego – pomoże on wykształcić nam właściwe nawyki, prowadzące do zachowania zdrowia. Bez nich szybko nadwyrężymy mięśnie, stawy i dorobimy się poważniejszych przypadłości.

Po piąte – odpowiedni mindset

Nasz mindset, sposób patrzenia na pewne rzeczy, to to, co definiuje nasze osiąganie celów. Jeśli szybko się poddajemy, to po treningu będziemy zapewne podatni na pójście do fast fooda, a nie na przygotowywanie własnego pełnowartościowego posiłku. Pamiętajmy, że na efekty trzeba poczekać. Nie od razu Rzym zbudowano! A zrzucenie zbędnych kilogramów, dotarcie do właściwego planu ćwiczeń i diety, może zająć nawet miesiące! Nie można się jednak poddawać! Z każdym powtórzeniem będziemy czuć się bowiem lepiej, a każdy zrzucony kilogram i każdy pojawiający się mięsień okaże się warty wysiłku!

Norbert Rzepiak

Share
No Comments
Add Comment
Name*
Email*

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram