ANATOMIA SPORTU

SZYBKI KONTAKT

572 711 257

CZERNIEWICE

Użyj formularza lub skontaktuj się z nami bezpośrednio.

info@anatomiasportu.pl      |        TEL 572 711 257

Top

Blog

Przyspieszenie metabolizmu – jaką aktywność wybrać?

Odchudzanie wiąże się z okresem wyrzeczeń, deficytem kalorycznym i często – również ćwiczeniami fizycznymi. Wiadomo, że dieta to podstawa, ponieważ chudniemy wtedy, kiedy nasz organizm ma niedobory energetyczne i musi spalać rezerwy – czyli tkankę tłuszczową. Absolutnie jednak nie powinniśmy zapominać wtedy o ćwiczeniach, które mają za zadanie pomóc pogłębić deficyt kaloryczny, ale czy tylko? Otóż odgrywają one również ważną rolę w usprawnianiu procesów metabolicznych organizmu – a im lepszy metabolizm, tym szybsze odchudzanie. Jaki rodzaj aktywności pozwoli Ci zatem najsprawniej wspomóc dietę?

Bieg po sylwetkę

To chyba najpopularniejszy rodzaj aktywności typu cardio. Biegać może praktycznie każdy, nie wymaga ono specjalistycznego sprzętu, łatwo dostosować trening do swojego poziomu i można go wykonywać na kilka różnych metod – od sprintów, po truchtane maratony. Najlepszym rodzajem biegu, który pozwoli ruszyć do przodu metabolizm i spalić kalorie jest bieg ciągły, w którym przerwy opierają się na truchcie, a część aktywna – na biegu na ok. 70% tętna. Pomóc może tutaj zegarek sportowy, opaska smartband lub telefon z pulsometrem, który pozwoli  ocenić jakość naszego wysiłku.

Sposoby na otyłość

Osoby, które zapadły na poważną otyłość powinny ćwiczyć, ale z rozwagą i umiarem. Po pierwsze dlatego, że to ćwiczenia na umiarkowanym stopniu wysiłku przynoszą w tej sytuacji najlepsze rezultaty (dźwiganie dużych ciężarów zostawiamy raczej osobom, które chcą zbudować siłę i masę mięśniową). Poważna nadwaga może uniemożliwić na przykład bezpieczny bieg, ponieważ na stawy wywierany jest wtedy ogromny nacisk, który w każdym momencie może skończyć się kontuzją uniemożliwiającą uprawianie sportu.

Jeśli nadmierne kilogramy nie pozwalają Ci na regularne i bezpieczne biegi, a lubisz aktywność na świeżym powietrzu, dobrą alternatywą będzie na przykład jazda na rolkach. Podczas wykonywania tej dyscypliny ruchy są płynne, przez co ograniczone zostaje obciążenie wywierane na stawy. Inną doskonałą dyscypliną dla osób otyłych będzie pływanie lub inne ćwiczenia w basenie. Wyporność wody również odciąża stawy i może nieco ułatwić aktywność fizyczną ludziom, którzy nie są jej największymi zwolennikami. Co więcej, taki trening angażuje wiele partii ciała, pomaga wzmocnić mięśnie poprzecznie prążkowane (czyli głębokie – te podtrzymujące układ kostny). Wspomaganie narządu ruchu, stymulowanie przemian energetycznych i spalanie kalorii w jednym? Pływanie to doskonała recepta na zdrowie dla wszystkich osób zmagających się z nadwagą.

Jeśli jesteś gotowy, możesz też śmiało ruszać na siłownię. Wizyta w klubie sportowym nie musi koniecznie oznaczać przerzucania ogromnych ciężarów. Każda dobra siłownia wyposażona jest też w sprzęt do treningu cardio, taki jak rowerki, steppery czy orbitreki – te ostatnie również pozwalają zachować płynność ruchów i uniknąć wywierania presji na stawy.

Dieta

Oczywiście bez diety nie ma mowy o odchudzaniu. Jeśli chcesz szybciej spalać tłuszcz, to nie powinieneś skupiać się jedynie na wyliczaniu kalorii. Po pierwsze – ważne jest to, jak i kiedy jesz. Wbrew pozorom częste posiłki nie są złe – to właśnie takie dawkowanie swojemu organizmowi codziennej dawki energii w mniejszych porcjach pozwala na przyspieszenie metabolizmu. Po drugie – zastanów się, co jeszcze może Ci pomóc w zrzucaniu kalorii. Może warto zastąpić jeden z posiłków szejkiem z izolatu białkowego, który zapobiega procesom rozkładu mięśni? Jeśli jest to w Twoim wypadku bezpieczne, warto też postawić na termogeniki. Możesz szukać ewentualnie spalacza tłuszczu, jednak na początku wystarczą kofeina, pieprz, chilli czy imbir. Wszystkie te produkty powodują wzrost temperatury organizmu, a co za tym idzie – zwiększone zapotrzebowanie na energię i czerpanie jej z tłuszczowych rezerw.

Podsumowanie

Konkluzja jest taka sama jak zawsze. Ćwiczenia i dieta to kompani – rozłączni, ale doskonale siebie uzupełniający. Trzymając się odpowiedniego planu treningowego i żywieniowego, na pewno zobaczysz rezultaty – wszystko zależy tylko od tego, jak bardzo weźmiesz sobie do serca swój cel – a warto, bo poprawisz zarówno wygląd, jak i zdrowie.

Share
No Comments
Add Comment
Name*
Email*

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram